dijous, 20 de desembre del 2012

L'educació emocional

Ahir el meu grup de processos educatius (Carlota Blanch, Anna Borbonés, Roberta OLiva)  vam exposar el treball que havíem dut a terme sobre l'educació emocional.

Fent aquest projecte vaig aprendre alguns aspectes que em van cridar molt l'atenció i dels quals m'agradaria fer-ne esment.

  • Les emocions transmeten a la gent informació del que esta passant al nostre interior.
  • Es desenvolupen de forma automàtica i a gran velocitat (menys d'un quart de segon)
  • Posseeixen una qualitat fugaç, és a dir, poden durar segons, minuts o hores, però mai un dia sencer, ja que aleshores no es tractaria d'una emoció sinó d'un estat d'ànim. 
  • No són exclusives de l'ésser humà, els animals també en tenen.
  • S'originen de manera completament separada de consciència, les persones no som conscients de que ens emocionem fins que algú no ens ho senyala.

Crec que l'educació emocional és de vital importància actualment. Vivim a una societat plena de tabús, temes com la mort, el sexe o els propis sentiments no són ben acceptats, hem de començar trencar amb aquestes barreres i a acceptar el que sentim i no tenir vergonya de mostrar-ho. 
Els nens que són educats emocionalment tenen més facilitat per controlar els seus sentiments i no senten frustració cap a les coses dolentes, incrementen les emocions positives i no deixen que les negatives entrin dins seu.


Hi ha qui veu les coses com són i es demana per què.
 Jo les veig tal i com podrien ser i em dic "per què no?" - Marc Levy

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada