divendres, 21 de desembre del 2012

Johann Heinrich Pestalozzi


Johann Heinrich Pestalozzi (1746-1827) va ésser un pedagog suís que creia que tot aprenentatge cobrava sentit quan el nen l'experimentava i que l'objectiu no era tan el fet d'obtenir molts coneixements i sabers sinó el fet de tenir la capacitat de desenvolupar-los i consolidar-los progressivament. 
Volia que els infants despleguessin les seves capacitats i que no es limitessin a reproduir de memòria allò que deien els llibres o professors. 
Pestalozzi creia també que calia fer regularment un retorn a les formes més simples en tots els camps de l'educació.
Jo estic completament d'acord amb aquests punts que ell defensa, a les escoles haurien d'organitzar activitats en les quals els alumnes poguessin posar de manifest a través de l'experiència el que han anat aprenent a classe.

Crec que actualment a primària s'ensenyen molts continguts innecessaris que els alumnes no poden posar en pràctica, no crec que s'hagin d'ensenyar tots els tipus de pedres que hi ha (com va dir Tonucci) sinó que cal retornar primer a les formes simples i consolidar-los quin és el significat de pedra.
A vegades sembla que vulguem anar massa ràpid per fer que els alumnes puguin aprendre com més coses millor, i el resultat final acaba sent una barreja de continguts que no s'han consolidat prou bé dins del seu cap.
Hem d'avançar poc a poc amb el temari, per tal que tots els nens comprenguin el que se'ls hi explica pas per pas fins a poder assolir l'objectiu final de la matèria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada